Ilmaisia Ideoita Matkailualan Yrittäjille

Matkailuala on yksi varmasti luovimmista yrittämisen aloista kaiken kaikkiaan, sillä mikään muu ei auta pärjäämään alalla kuin huippu bisnes silmä ja luovuus. Se, että keksii uutta ja jotain näkökulmaa bisnekseen luovuuden avulla ei usein maksa mitään, mutta vaatii sen, että osaa ajatella niin sanotusti omien rajojensa ulkopuolelle. Jos tämä ei onnistu, onkin hyvä palkata tai tutustua sellaiseen ihmiseen, joka tämän osaa ja sitä kautta saada uutta tuulta purjeisiin.

Ilmaisia Ideoita Matkailualan Yrittäjille

Mitä uutta voisi hostelli tai hotelli tarjota asiakkailleen

Jos majoituksella on jo kaikkea, mutta silti tuntuu, että asiakkaita voisi vieläkin olla enemmän, yksi pieni mutta pippurinen neuvo olisikin lisätä asiakasmäärää jostakin pienemmistä, mutta paljon matkustamista rakastavista erikoisryhmistä. Muun muassa koululaisryhmät. Muita matkailualan erikoismatkaajia ovat myös online työtä tekevät matkaajat, jotka etsivät pidempi aikaista majoitusta. Myös ylipäätään työmatkaajat, jotka ovat tulleet maahan tekemään vaikkapa kesäloman ajaksi töitä. Ja sitten on niitä, jotka matkustavat urheilun perässä, vaikkapa surffauksen tai sukelluksen takia. Näitä kaikkia voi hyvä ja monipuolinen hostelli palvella, mutta erikoisryhmien markkinointiin tarvitaan kuitenkin hieman erilainen panostus, kun perinteiseen markkinointiin. Niihin ryhmiin pitää suhtautua eri lailla, sillä he etsivät jotakin, mikä onkin heille täysin räätälöityä ja siksi jokaiselle ryhmälle pitää olla oma markkinointinsa. Internetsivujen teko ei ole useinkaan hankalaa vaan niitä kannattaa tehdä aivan yhtä monta kuin on bisnestä hostellilla. Sen avulla saadaan kokonaisuus selkeämmin eroteltua ja ne osa alueet majoituksen tarjoamista erikoisryhmistä mitä on hostellilla tarjolla, tutustumaan paikkaan omasta näkö vinkkelistään.

Koululaisryhmät

Monen monet koululaisryhmät ympäri maailmaa tekevät opiskelumatkoja ja jokainen kerta he tarvitsevat paikan, joka on turvallinen ja sijainniltaan kätevä ryhmälle. Koululaisryhmiä koskien majoitus yritys voi tehdä oman esityksensä. Miten hoidetaan turvallisuus, on se kaikkein tärkein silloin kun puhutaan lapsien, esiteinien tai teinien kanssa matkustamisesta. Mahdollisuus paketoida majoitukseen ruuat ja kuljetukset, tuo merkittävää lisä arvoa toimintaan. Kun matkailu ja siihen liittyvät käytännön asiat hoituvat majoituksen järjestäjän kautta, on matkan järjestäjän helpompi tehdä loput. Miten sitten saada koululaisryhmiä. Ehkä kaikkein selkeintä olisi perustaa internetsivut aivan vain isompia ryhmiä varten tehtyyn majoitus ja matkailupakettiin. Tätä nettisivustoa voi sitten saatekirjeen ja yhteystietojen kanssa jakaa ensin lähiympäristön ja oman maan kouluille ja oppislaskunnille. Sen jälkeen myös isoille matkanjärjestäjille ja matkailukeskuksille. Suora kontaktointi on paras keino. Sen jälkeen, jos markkinointi on aloitettu sähköpostilla, perään on hyvä myös soittaa. Soittamalla voit esitellä itsesi ja kertoa, että lähetit sähköpostia. Paikkaan tutustuminen tulisi tehdä mahdollisimman helpoksi kohteessa, joten puhelimitse voit myös ehdottaa, että päättävässä roolissa oleva henkilö tulisi lounaalle tai viikonloppu lomalle paikan päälle. Tämä toimii siis lähialueen kontaktoinnissa. Kun lähialue on kartoitettu, on aika siirtyä maailman laajuiseen kontaktointiin. Erilaiset koulut ja aktiiviset oppilasryhmät missä päin tahansa maailmaa tulisi tietää sinun tarjoamasta majoituksesta. Sosiaalisen median mainonta voi toimia myös, mutta usein pelkällä suoralla kontaktoinnilla päästään haluttuun lopputulokseen. Voit ottaa ympäri maailmaa olevat kontaktisi käyttöösi ja pyytää ystäviäsi auttamaan levittämään sanaa. Paras tilanne olisi sellainen, että saat jalan oven väliin isojen maailmanlaajuisten matkojen järjestäjän kanssa ja silloin aukeaa ovet suuremmalle yleisölle, kun voisit ajatella. Nuo järjestäjät eivät kuitenkaan ole mikään taloudellisen tilanteen kohottaja, sillä usein hinta tasoltaan isolle matkan järjestäjälle joutuu pieni hostelli tekemään osuutensa todella pienellä voitolla.

Koululaisryhmät

 

 

Comments are closed.